Fernando Alonso on kaksinkertainen Formula ykkösten maailmanmestari ja yksi sarjan tämän hetken parhaista kuljettajista. Espanjalainen on ajanut viimeiset kaudet umpisurkealla Mclaren-Hondalla ja takavuosien menestys on vain muisto formulafanien ja Alonson verkkokalvolla. Mies on juhlinut edellisen kerran F1-osakilpailun voittoa Espanjassa vuonna 2013.
Alonson ja Mclarenin taival on ollut kuin sketsisarjasta - sille ei voi muuta kuin vain nauraa. Japanilaisvalmistajan voimanlähde on poksahdellut milloin missäkin ja menestyksestä ei tämän kolmen vuoden mittaisen ajanjakson aikana ole ollut tietoakaan. Alonso on antanut median välityksellä tallille ja Hondalle tiukkaa palautetta ja kaikkien ongelmien sietokyky on ylitetty jo monen monta kertaa.
Fernando tietää itsekin, että pelleilylle on tultava loppu. Mies onkin todennut haluavansa voittaja-auton ensi kaudeksi, mutta valitettavasti sitä ei ole saatavilla. Mercedekselle ja Ferrarille ei ole pääsyä, eikä Renaultkaan tuskin rakenna ensi kaudeksi huippuautoa - puhumattakaan Mclarenista.
Nämä kolme vuotta ovat vahingoittaneet kaksinkertaisen maailmanmestarin - yhden sarjan parhaimman kuljettajan mainetta. Sosiaalisessa mediassa leviävät meemikuvat ovat vain irvailua kokeneelle Alonsolle, kuinka kauan mies kestää tätä?
Alonso, tässä on sinulle ilmainen neuvo.
Amerikka. Siellä kaikki on suurempaa. Alonso pyörähti toukokuun lopussa legendaarisessa Indy500-kilpailussa ja omasi avaimet jopa voittotaistoon. Kunnes, kuin kohtalon ivana, Hondan moottori sanoi sopimuksensa irti.
Laitoin Indy500-viikonlopun tapahtumia seuratessani merkille, kuinka Fernando nautti jälleen ajamisesta. Hän nautti jälleen menestymisestä. Alonson asemassa tarkastelisin mahdollisuutta jättää kuninkuusluokka ja hypätä rapakon taakse. Indycar voisi olla hänelle avain entisaikojen menestykseen.
Indycar- sarjassa jokaisella tallilla on sama Dallaran toimittama autonrunko. Moottorivalmistajina toimivat Honda, sekä Chevrolet. Indycaria ajavat tälläkin hetkellä monet entiset F1-kuljettajat, jotka toivottaisivat mielellään entisen kilpakumppaninsa uuteen maailmaan.
Fernando, järki käteen ja Amerikan maille.
Alonson ja Mclarenin taival on ollut kuin sketsisarjasta - sille ei voi muuta kuin vain nauraa. Japanilaisvalmistajan voimanlähde on poksahdellut milloin missäkin ja menestyksestä ei tämän kolmen vuoden mittaisen ajanjakson aikana ole ollut tietoakaan. Alonso on antanut median välityksellä tallille ja Hondalle tiukkaa palautetta ja kaikkien ongelmien sietokyky on ylitetty jo monen monta kertaa.
Fernando tietää itsekin, että pelleilylle on tultava loppu. Mies onkin todennut haluavansa voittaja-auton ensi kaudeksi, mutta valitettavasti sitä ei ole saatavilla. Mercedekselle ja Ferrarille ei ole pääsyä, eikä Renaultkaan tuskin rakenna ensi kaudeksi huippuautoa - puhumattakaan Mclarenista.
Nämä kolme vuotta ovat vahingoittaneet kaksinkertaisen maailmanmestarin - yhden sarjan parhaimman kuljettajan mainetta. Sosiaalisessa mediassa leviävät meemikuvat ovat vain irvailua kokeneelle Alonsolle, kuinka kauan mies kestää tätä?
Alonso, tässä on sinulle ilmainen neuvo.
Amerikka. Siellä kaikki on suurempaa. Alonso pyörähti toukokuun lopussa legendaarisessa Indy500-kilpailussa ja omasi avaimet jopa voittotaistoon. Kunnes, kuin kohtalon ivana, Hondan moottori sanoi sopimuksensa irti.
Laitoin Indy500-viikonlopun tapahtumia seuratessani merkille, kuinka Fernando nautti jälleen ajamisesta. Hän nautti jälleen menestymisestä. Alonson asemassa tarkastelisin mahdollisuutta jättää kuninkuusluokka ja hypätä rapakon taakse. Indycar voisi olla hänelle avain entisaikojen menestykseen.
Indycar- sarjassa jokaisella tallilla on sama Dallaran toimittama autonrunko. Moottorivalmistajina toimivat Honda, sekä Chevrolet. Indycaria ajavat tälläkin hetkellä monet entiset F1-kuljettajat, jotka toivottaisivat mielellään entisen kilpakumppaninsa uuteen maailmaan.
Fernando, järki käteen ja Amerikan maille.
Kommentit
Lähetä kommentti